27.6.08

Μπάμιες με ανανά και μουστάρδα!

Επεισόδιο 7ο-
Εντάξει ίσως έχει αρχίσει λίγο να χάνεται ο ανάλαφρος χαρακτήρας των άρθρων, αλλά εδώ ο κόσμος καίγεται, ας αφήσουμε λίγο τις βαρκούλες κι ας πιάσουμε τα μεγάλα, βαριά καράβια, να δούμε με τί λογική λειτουργεί αυτό το κράτος.
Ένα e-mail που πολλοί θα έχετε λάβει είναι το παρακάτω:

Tην απλοποίηση της ελληνικής γραφής ζητά ο κύπριος ευρωβουλευτής Μάριος Ματσάκης, με σχετική εισήγηση που υπέβαλε προς τον υπουργό Παιδείας της Κύπρου Ανδρέα Δημητρίου. Την πρόταση του κοινοποίησε και στους Έλληνες ευρωβουλευτές.
Ο κ. Ματσάκης προτείνει στον Κύπριο υπουργό τη σύσταση μιας ολιγομελούς επιτροπής γλωσσολόγων, οι οποίοι θα μπορούσαν, εμπεριστατωμένα να ενδιατρίψουν επί του θέματος και να δώσουν μια επιστημονικά έγκυρηπρόταση για τον εκμοντερνισμό/ απλοποίηση της Ελληνικής γραφής.
Στην επιστολή του ο Κύπριος ευρωβουλευτής παραθέτει ως 'τροφή για σκέψη' τα εξής:

1. Να καταργηθούν τα γράμματα 'η' και 'υ'
και να αντικατασταθούν από το γράμμα 'ι'.

2. Να καταργηθεί το γράμμα 'ω' και να αντικατασταθεί από το γράμμα 'ο'.

3.
Να καταργηθούν οι εξής συνδυασμοί γραμμάτων και να αντικατασταθούνως εξής: 'αι'---> 'ε', 'ει'--->'ι', 'οι--->ι', 'υι'--->ι','αυ'--->'αβ', 'ευ'--->'εβ'

4. Να καταργηθεί η χρήση του 'γγ' και να αντικατασταθεί από το 'γκ'.

5. Να καταργηθεί το τελικό γράμμα 'ς' και να αντικατασταθεί από το γράμμα 'σ'.

Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω αλλαγών, αναφέρει ο .ευρωβουλευτής, το Ελληνικό αλφάβητο θα έχει μόνο 21γράμματα (α, β, γ, δ, ε, ζ, θ, ι, κ,λ, μ, ν , ξ , ο , π, ρ, σ, τ, φ, χ, ψ) και ένα μόνο δίψηφο (το 'ου').
Ο κ. Ματσάκης υποστηρίζει ότι η απλοποίηση της Ελληνικής γραφής καθίσταται αναγκαία μέσα στα πλαίσια μιας τάσης ενωτικής πορείας των γλωσσών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, μια τέτοια αλλαγή θα καταστήσει την Ελληνική γραφή πιο απλή και πολύ πιο εύ
χρηστη. Ιδιαίτερα όσον αφορά την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και σε σχέση με μεγάλο αριθμό ατόμων που έχουν διάφορες μορφές δυσλεξίας'.

Υ.Γ. ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο ΧΕΝΡΙ ΚΙΣΣΙΓΚΕΡ: Ο Ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι' αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητα του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή σε όλη αυτή τη νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας, για την πολιτική των ΗΠΑ


Ψυχραιμία. Κατ' αρχάς δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο. Εδώ δεν μπορούμε να γράψουμε το "αυγό", "αβγό", και το "τραίνο" "τρένο" -εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ- κε θα δεχτούμε να αρχίσουμε να γράφουμε λεσ και έχουμε ξεχάσι το πλικτρολόγιο στα ελλινικά ενό θέλουμε να γράψουμε γκρινγκλισ;
Τα σχόλια βεβαίως για το υστερόγραφο είναι αυτονόητα έτσι; Απορίας άξιον όμως είναι, το ότι αυτή η πολιτική απλοποίησης της γλώσσας - εξουδετέρωσης εθνικής ταυτότητας έρχεται σε αντίθεση με μία άλλη πολιτική η οποία εφαρμόστηκε, όχι τόσο φανερά. Αυτή την πολιτική θα έχει ανακαλύψει όποιος πήρε στα χέρια του τα καινούρια βιβλία του δημοτικού.
Τα βιβλία είναι σχετικώς κακογρα
μμένα όπως βεβαίως όλα τα προηγούμενα, είναι όμως και πιο δύσκολα, και μάλιστα σε συνδυασμό με τον φόρτο εργασίας που φροντίζουν να επιβάλλουν τα σχολεία, καθίστανται ακόμη δυσκολότερα. Καλώς ή κακώς, ο σκοπός μιας τέτοιας ενέργειας δεν είναι να οξυνθεί η πνευματική διαύγεια του μικρού ελληνόπουλου, ούτε να μεγαλώσουμε στρατιές Einstein με σκοπό κάποτε να κατακτήσουμε την Ευρώπη.
Σκοπός της αλλαγής αυτής είναι η εξάντληση των παιδιών τα οποία είτε δεν είναι τόσο εργατικά, είτε δεν είναι τόσο έξ
υπνα όσο τα άλλα, έτσι ώστε να μην μπορούν να συνεχίσουν στο σχολείο.
Από μία -όσο αυστηρή κ
ι αν ακούγεται σαν λέξη, αυτή είναι η αλήθεια- φασιστική άποψη των πραγμάτων, μόλις βρέθηκε μια πολύ καλή λύση για την ανεργία! Εφόσον βεβαίως έχουμε διώξει όλους τους αλλοδαπούς που δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί, και τους οποίους προφανώς προτιμούν οι εργοδότες. Οι έξυπνοι και εργατικοί θα τελειώνουν το σχολείο, οι άλλοι θα γίνονται οικοδόμοι, μαγαζάτορες, γανωματές κλπ. Κοινώς, γυρνάμε τρεις τέσσερις δεκαετίες πίσω. Ξέχασα να σας ενημερώσω, ευελπιστούν να σταματήσουν και οι γυναίκες να φοιτούν μετά το δέκατο έτος της ηλικίας τους, και να αρχίσουν να γίνονται κορδελιάστρες, πλύστρες, ή απλές νοικοκυρές, οι πιο ευκατάστατες.
Δεκτά όλα αυτά, αλλά η απλοποίηση της γραφής δεν είναι "ψιλοχοντρο"-αντιφατική; Δηλαδή πώς θα στηριχθεί ένα τέτοιο σύστημα σε μια τόσο απαξιωτική μεταρρύθμιση;
Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε την πιο δύσκολη ύλη μαθηματικών γυμνασίου-λυκείου στον κόσμο. Ποιός Έλληνας θα δεχτε
ί την εύκολη λύση μιας ιποτίνουσασ, μιας μίρασ ή του αθρίσματοσ τον ιμιτόνον;
Ας σοβαρευτούμε λίγο, τέτοιες αλλαγές δεν κατάφεραν να εδραιωθούν επί Τουρκοκρατίας, και θα γίνουν τώρα, και μάλιστα από εμάς τους ίδιους; Άλλωστε, σύμφωνα με το προηγούμενο επεισόδιο, δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε τόσο ριζικές αλλαγές "κίριι βουλευτέ"!
Τα συμπεράσματα, δικά σας...

Δεν υπάρχουν σχόλια: